top of page
Search
  • Writer's pictureMathias

Dag 1

Updated: Mar 18, 2019

Hallo hallo, ik zal maar eerst beginnen met mij voor te stellen. Mijn naam is Mathias Loix, ik ben 20 jaar en Samen met Axel Bollen en Danny Indeherberge vertrek ik vandaag naar Finland op buitenlandse stage.


Oké, nu zal zullen we maar eens beginnen met te vertellen hoe onze dag is verlopen! Om kwart voor 4 werd ik wakker gemaakt door mama. Ik heb mij snel aangekleed, ontbeten en tanden gepoetst. Om kwart na 4 stond Nancy aan de deur om Axel en mij af te zetten aan de carpool parking in Hasselt (vlakbij de ikea). Hier kwam meester Danny ons opladen om samen naar Zaventem te rijden. Eens aan gekomen in Zaventem hebben we ons ingecheked en onze bagage afgegeven. Toen dit allemaal gebeurd was zijn we in de panos gaan ontbijten, na het ontbijt nog even rond gewandeld en toen naar onze gate gegaan. Hier hebben we eventjes moeten wachten voor we het vliegtuig op konden. Voor Axel een spannend moment want hij ging voor de eerste keer van de grond. We landen in Helsinki, rond elf uur (plaatselijke tijd). Eens aangekomen zijn we de auto gaan afhalen, en naar Seurasaaren Kansanpuisto gereden dit is een openlucht museum op een eilandje met allemaal oude huisjes, boten,... beetje te vergelijken met Bokrijk dus. Hier hebben we een kleine wandeling gedaan en toen zijn we de auto terug in gestapt om aan onze 4 uur durende autorit naar Seinäjoki te beginnen. Onderweg in een weg restaurant Stop-Cafe gestopt om iets te eten. De kaart lezen lukte niet echt aangezien alles in er in het fins stond, dus hebben we de hulp moeten inroepen van het personeel om te vertalen naar het engels. Na dat we lekker hadden gegeten zijn we terug de auto in gestapt en hebben we onze tocht naar Seinäjoki verder gezet. Eens aangekomen hebben we de sleutels van onze kamer gekregen en zijn we naar de Lidl inkopen gaan doen. Eens terug op onze kamer begon Axel met het bakken van spek voor het avond eten, lekker gegeten. Nu afwassen, wassen en dan is het tijd om ons bed in te gaan.

See you tomorrow!



12 views0 comments

Recent Posts

See All

Dag 23

Onze laaste dag in Finland, vandaag vertrekken van uit Seinäjoki naar Helsinki. Toen we opstonden onze spullen inpakken, het afval weg gooien en de afwas doen. Toen meester Danny er was staken we onze

Dag 22

Het is ondertussen al onze laatste stagedag. Het eerste wat we deden vandaag was het afwerken van de veiligheidsschakkelaars voor de afzuigingen. Toen dit gedaan was moesten we de spullen uit het maga

Dag 21

Het is alweer de voorlaatste stage dag. Vandaag gingen verder met het aarden van de kabelgoten. Toen we hier mee klaar waren hielpen we Tuomo met het plaatsen van de branddetectie op de wc’s. Hierna

bottom of page